Inglés, pregunta formulada por whitneyborrero22, hace 7 meses

Cave
Israeli Archaeologists Crack Mystery of Cave Paintings Done in the Dark
Some of the most beautiful Paleolithic cave art is in the pitch-black depths of cave systems, so who were they drawing for?

Ruth Schuster
Apr. 6, 2021

Prehistoric cave art can be extraordinarily evocative. When you can see it, that is. Oddly, some of the most masterful drawings were done in the pitch-black depths of caves, some in places almost impossible to reach, let alone appreciate the art.

People have been fascinated by caves since time immemorial. Yet why would a cave dweller tens of thousands of years ago venture hundreds of meters into the lightless underground, and why draw anything there?

Now a groundbreaking paper published by Yafit Kedar and Ran Barkai of Tel Aviv University with independent researcher Gil Kedar in Time and Mind: The Journal of Archaeology, Consciousness and Culture suggests an explanation. The paper posits that the Paleolithic artisans were motivated by the transformative nature of the subterranean, oxygen-depleted space; there they could communicate with nonhuman entities inhabiting the underworld. They were making the drawings not for the tribe to see, but for keeping and maintaining their relationships with the cosmos.
que entiendes sobre eso?​

Respuestas a la pregunta

Contestado por fabian231221
1

Respuesta:

Cueva

Arqueólogos israelíes descifran el misterio de las pinturas rupestres realizadas en la oscuridad

Parte del arte rupestre paleolítico más hermoso se encuentra en las profundidades oscuras de los sistemas de cuevas, entonces, ¿para quién estaban dibujando?

Ruth Schuster

6 de abril de 2021

El arte rupestre prehistórico puede ser extraordinariamente evocador. Cuando puedas verlo, claro. Curiosamente, algunos de los dibujos más magistrales se realizaron en las profundidades oscuras de las cuevas.

La gente ha estado fascinada por las cuevas desde tiempos inmemoriales. Sin embargo, ¿por qué un habitante de las cavernas hace decenas de miles de años se aventuraría cientos de metros en el subterráneo sin luz, y por qué dibujar algo?

Ahora, un artículo innovador publicado por Yafit Kedar y Ran Barkai de la Universidad de Tel Aviv con el investigador independiente Gil Kedar en Time and Mind: The Journal of Archaeology, Consciousness and Culture

Es un poco de lo que entendí

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